دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
سه مقام آمریکایی به رویترز گفتند که استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین گسترش یافته و شامل ذخایر خون به همراه سایر مواد پزشکی است که به آن امکان درمان مجروحان را می‌دهد که این یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی آمادگی نظامی مسکو به حساب می‌آید.

به گزارش آوای خزر و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات فعلی و پیشین ایالات متحده می‌گویند که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم به انجام حمله بگیرد، شاخص‌های مشخص مانند ذخایر خون برای تعیین آمادگی مسکو برای انجام تهاجم بسیار مهم است.

افشای موضوع ذخایر خون توسط مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، زمینه دیگری را به هشدارهای فزاینده ایالات متحده اضافه می‌کند که روسیه ممکن است برای تهاجم جدید به اوکراین آماده شود، زیرا آنها بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در نزدیکی مرزهای دو کشور مستقر کرده‌اند.

این هشدارها شامل پیش‌بینی جو بایدن مبنی بر احتمال حمله روسیه و همچنین اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند با توجه «اطلاعات بسیار کوتاه» حمله جدیدی را به اوکراین انجام دهد، می‌شود.

پنتاگون پیش‌تر به استقرار حمایت پزشکی به‌عنوان بخشی از تقویت روسیه اذعان کرده بود. اما افشای ذخایر خون، بخشی از جزئیات را اضافه می‌کند که کارشناسان می‌گویند برای تعیین آمادگی نظامی روسیه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

  • آمریکا دست به دامن چین شد | برای شما هم خوب نخواهد بود

بن هاجز، ژنرال بازنشسته ایالات متحده که اکنون در موسسه تحقیقاتی مرکز تحلیل سیاست اروپا کار می‌کند در این خصوص گفت: «تضمینی برای انجام حمله دیگر وجود ندارد، اما شما حمله دیگری را انجام نمی‌دهید مگر اینکه آن را در دست داشته باشید».

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار